یکی از راه های ایجاد سایت، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا، دروپال و… می باشد که وردپرس جزو دسته قدرتمندترین و کامل ترین سیستم ها می باشد.

در این مطلب قصد داریم آموزش طراحی سایت با نصب و راه اندازی اولیه یک سایت با وردپرس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

لوگوی وردپرس

نصب وردپرس را می توان به صورت محلی یا local و یا روی هاست انجام داد.از آنجایی که وردپرس با هاست لینوکس سازگاری دارد که می توان از سی پنل یا دایرکت ادمین استفاده کرد.

امروز ما با آموزش طراحی سایت وردپرس روی هاست cpanel در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

لوگو سی پنل

بعد از تهیه هاست و تنظیم شدن دامنه وارد هاست سی پنل می شویم  به این صورت که ابتدا اسم سایت و سپس cpanel  را تایپ می کنیم. برای مثال 

silicontech.ir/cpanel و با وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد هاست می شویم.

هاست سی پنلبعد از اینکه وارد هاست شدیم  وارد File Manager شده 

و تمام اطلاعات سایت ما داخل پوشه Public_Html خواهد بود.

در پوشه public_Html فایل وردپرسی که دانلود کرده بودیم را اپلود می کنیم.

و با کلیک راست روی فایل و انتخاب گزینه extract از حالت فشرده خارج می کنیم و فایل فشرده را از داخل هاست پاک می کنیم بدیهی که هرچی فایل های اضافه رو مدیریت کنیم و زمانی که لازم نداریم پاک کنیم برای کار خودمون راحت تر خواهد بود.

حال نوبت  ساخت پایگاه داده است که برای این کار روی گزینه MySql Database کلیک کرده و پایگاه داده را می سازیم.

و بعد از آن یوزر را می سازیم و آن را به پایگاه داده اضافه می کنیم.

حالا اسم سایتمون رو توی مرورگر سرچ میکنیم و ادامه مراحل  رو پیش میبریم. لازم که دقت کنید از اطلاعات هنگام ساخت User و پایگاه داده کپی داشته باشید. و در قسمت نام پایگاه داده و نام کاربری وارد کنید.

 

 

بعد از این مرحله لازم که عنوان سایت و نام کاربری و پسورد رو برای ورود به پنل ادمین وارد کنید.

کار با افزونه ها در وردپرس

افزونه ها به ما این امکان را میدهد تا با استفاده از اون ها قابلیت هایی که در پوسته قالب ما وجود نداره رو پیاده سازی کنیم. تقریبا میشه گفت برای انجام هر عملی در وردپرس افزونه اون موجود هست.. برای این کار وارد پیشخوان وردپرس بشید و در صورتی که میخواید افزونه رو از مخزن وردپر س دانلود کنید اسم افزونه رو جستجو کنید.

برای نصب افرونه یک راه دیگه هم وجود داره اگه شما فایل zip یا فشرده افرونه رو دارین گزینه “افزودن” رو بزنین و فایل افزونه رو اپلود کنید.