کلمهی CRM مخفف عبارت(Customer Relationship Management) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.
CRM (Customer Relationship Management) یک نگرش و بخشی از استراتژی کسبوکار یا بازاریابی است و به دنبال ایجاد، حفظ، توسعه و تعمیق رابطه با مشتریان در طول چرخه عمر مشتری است. هدف CRM افزایش فروش و سودِ مقطعی نیست.
مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM با گرداوری دادههای مشتری از کانالهای مختلفی مثل وبسایت، تماس تلفنی، گفتوگوی زنده، شبکههای اجتماعی و… به شما کمک میکند تا تکتک مشتریان و ترجیحات و دغدغههای آنها را بشناسید، آنها را دستهبندی کنید، با آنها ارتباط بگیرید، رفتارهای او را درک و تجربه خرید خوبی را برای او فراهم کنید. علاوه بر این، CRM باعث میشود تا نقاط ضعف و قوت کسبوکار خود را بهتر بشناسید، روی آنها تمکر کنید و بتوانید برای حل آنها تصمیمگیری کنید.
در واقع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با بهینهسازی فرایند بازاریابی، فروش و پشتیبانی به دنبال جلب رضایت مشتری و افزایش سوددهی در طولانیمدت است.